נמאס לכם מפונט אריאל? יש אלטרנטיבה

 

 

מדי יום אנחנו גולשים בהמון אתרים, אבל סביר להניח שאנחנו לא קולטים את המכנה המשותף ביניהם. המכנה המשותף הוא פונט אריאל, שמותקן במרבית האתרים כברירת מחדל. אפשר להבין בעלי אתרים שמעדיפים לוותר על שימוש בפונט ייחודי מאחר ומדובר בהשקעה כספית לא מבוטלת. שתי חברות הפונטים המובילות מציעות פונטיים חיים להטמעה באתרים.

פונטביט

המחירון של פונטביט מחושב ע"פ כניסות לאתר בחודש:

  • עד מיליון כניסות בחודש פונט אחד יעלה לכם 300 ש"ח לחודש (לא כולל מע"מ).
  • מעל מיליון כניסות בחודש פונט אחד יעלה לכם 600 ש"ח לחודש (לא כולל מע"מ)
  • המחירים הנם לדומיין אחד בלבד.

מאסטרפונט 

במאסטרפונט אין הגבלה לכמות כניסות בחודש:

  • פונט אחד יעלה לכם 300 ש"ח (לא כולל מע"מ).
  • המחירים הנם לדומיין אחד בלבד.

האלטרנטיבות לפונט אריאל

היכולת של פונט לשנות את הנראות הטיפוגרפית של אתר היא משמעותית ולא רבים מודעים לה. השימוש בפונט אריאל הופך את האתר שלכם לחסר ייחוד ולמשעמם, ולעתים הוא בכלל לא מתאים למה שהאתר רוצה להעביר לגולש. לאחרונה מעצב הפונטים, עמוס ג'רבי וחברת הגילדה (מיכל סהר ודני מירב) הוציאו פונטים לשימוש חופשי כדי לשנות את הנראות הטיפוגרפית של האתרים הישראליים. מדובר במעשה מבורך ומובן מאליו, בעיקר למעצבי אתרים שמכירים את מחירון הפונטים של החברות השונות ויודעים את ההגבלות הרבות שיש על פונטים בעברית.

הפונט של הגילדה – אלף

 להורדת הפונט לחצו כאן

 

  • השימוש בפונטים הוא על אחריות המשתמש. מומלץ וחשוב לקרוא את רישיון השימוש המגיע עם הפונטים.

אם פקחתי קצת את עיניכם לגבי פונטים באתרי אינטרנט, הנה תוסף לדפדדפן כרום שבעזרתו תוכלו לראות איזה פונט יש לכל אתר. לתוסף קוראים WhatFont ומעבר לכך שהוא יעזור לכם לגלות את שם הפונט הוא יתן לכם מידע נוסף כמו: צבע, גודל ומשקל הפונט.

להורדת התוסף לחצו כאן