פרסום בטלוויזיה או פרסום באינטרנט – מה עדיף לך?

 

 

לפני עידן האינטרנט היו ערוצי הפרסום די קבועים: עיתונות, רדיו וטלוויזיה. היו גם את העלונים, שלטי חוצות והעיתונות המקומית. החוקים היו ברורים למדי: יש לך תקציב גבוה – תוכל לפרסם בטלוויזיה. אין לך תקציב? אתה בבעיה. עסקים בינוניים וקטנים רבים יכלו רק לחלום על פרסום עם חשיפה ארצית בהיקף רב ואם היא בזמן של רייטינג שיא בטלוויזיה הרי זה כבר בגדר חלום שהולך ונשמט מבין האצבעות. האינטרנט הכניס פן חדש, מרענן ובעיקר אפשרי, עבור עסקים רבים אשר מצאו במה להשמעת קולם, ליצירת מודעות אליהם, לפרסום בהיקף ארצי ואפילו עולמי, עם פנייה ממוקדת ומדויקת לקהל היעד שלהם ובתקציב שפוי ואפשרי. עדיין, מה עושה את הפרסום בטלוויזיה לנחשק כל כך ולמי הוא מתאים?

הגודל כן קובע?

פרסום בטלוויזיה נחשב עדיין לאפיק שיווקי נחשק עבור מפרסמים רבים, לראייה כמות הפרסומות שלפעמים נדמה שהיא אין סופית, המציפה את המרקע שלנו. פרסום בטלוויזיה מציג יתרונות רבים, ביניהם יכולת המחשת המוצר באמצעות קול, צליל וסיפור קטן הממחיש את יתרונות המוצר, הנגישות לבתי אב רבים הצופים בטלוויזיה והפיכת הפרסומת לאמצעי בידורי עוצמתי ומשכנע. הטלוויזיה תופסת מקום של כבוד בבתים רבים והפרסום בה מאפשר הגעה לקהל בהיקף רחב.

פרסום בטלוויזיה משפיע על הצרכן באופן רגשי כך שיזדהה עם המוצר באופנים שונים תוך הפעלת רגשות בפרסום כמו הומור,עצב והתרגשות. הפרסום הזה בעיקר עובד על אלמנט המזכיר מעט שטיפת מוח: חזרה קבועה של הפרסום אליו נחשף הצופה מדי יום יחלחל לתודעתו ויצור אפקט של הזדהות עם המוצר, אפילו שלא במודע. ניסוי שנערך בשנות התשעים בדק הרגלי צריכה של צרכנים במרכול. כשנשאלו מדוע בחרו מוצר מסוים על פני המתחרה שלו, מעל חמישים אחוזים לא ידעו לתת תשובה חד משמעית לבחירתם. הניסוי נערך במקביל לקמפיין בטלוויזיה שרץ מספר שבועות קודם לכן. אז מה הבעיה אתם שואלים? בעיה אין, חסרונות – דווקא לא מעט.

רוצה לפרסם בטלוויזיה? פתח את הכיס

פרסום בטלוויזיה מתאפשר רק למותגי על, חברות גדולות ותאגידים. עלותן של שלושים שניות זמן אוויר היא בין עשרים לארבעים אלף דולר ובזמן צפיית שיא, תהיה עלות הפקת הפרסומת גבוהה אף יותר. עובדה זו לא מאפשרת לכל בעלי העסקים, במיוחד הבינוניים והקטנים להשמיע את קולם מעל המרקע. חסרון בולט נוסף הוא כי הצופה שהתעייף מריבוי הפרסומות לא נותר לצפות בהן אלא משוטט עם השלט לערוצים אחרים.

בשל ריבוי הפרסומות בטלוויזיה נוצר גם אלמנט של חשדנות הצופה כלפי הפרסומת שכבר לא מאמין בה כבעבר, כמו כן אין לטלוויזיה היכולת להתמקד באופן ודאי וחד משמעי בקהל יעד ספציפי. לא רק זאת, ריבוי הפרסומות יוצר אצל רבים תחושת אנטגוניזם ואת התחושה כי הפרסומת נכפית עליהם. לכן לא מעט אנשים מנצליפ את הפסקת הפרסומות ל"סידורים ביתיים" כמו להתפנות וכדומה.

כיום עומדים שיקולים רבים בפני המפרסמים שיקבעו אם פרסום בטלוויזיה אכן כדאי, אפקטיבי ואם התמורה מצדיקה את ההשקעה. למרבה המזל התפתחו אפיקים נוספים שיעילותם לא מוטלת בספק, היתרונות שלהם בולטים מאד והחשיפה שלהם היא רחבה וכל זאת בתקציב אפשרי גם למי שלא יכול להשקיע עשרות אלפי שקלים רק כדי לפרסם את עצמו. הפלא המדובר הוא האינטרנט אשר בעשור האחרון הפך לכלי פרסום ושיווק עוצמתי.

פרסום באינטרנט – הגעה לקהל היעד שלך בעלות נמוכה

המאה ה – 21 מאופיינת בטכנולוגיה מתקדמת, בפריצות דרך חרבות בתחומי חיים שונים ובמהפכה האינטרנטית. האינטרנט היום הוא בגדר ברירת מחדל עבור משתמשים רבים העושים בו שימוש לצורכי עבודה, מחקר, שירותים, רכישות, פנאי ובידור, לימודים וקשרים חברתיים. פרסום באינטרנט הוא כלי חזק שלא ניתן להתעלם ממנו. אז מה הופך את אותו לכל כך אפקטיבי, כדאי ועם הצלחות מרשימות?

  • עלויות: שלא כמו פרסום בטלווזיה, עלות פרסום באינטרנט, גם של הקמפיין המושקע ביותר, הן סבירות ואפשריות גם לבעלי עסקים קטנים ובינוניים.
  • חשיפה: יכולת החשיפה באמצעות פרסום באינטרנט היא אדירה ובהיקפים רחבים, אפילו בינלאומיים אם תרצו.
  • נוכחות: פרסום באינטרנט מעניק "שוויון הזדמנויות" לכולם. העסק שלכם יכול להיות של אדם אחד או תאגיד על ועדיין באינטרנט תוכלו לייצר את אותה המודעות אליכם. פרסום בטלווזיה הוא "לעשירים בלבד".
  • זמן תגובה: פרסום באינטרנט מאפשר לגולשי האינטרנט להגיב באופן מיידי אליו: הקלקה אחת על דף נחיתה, הבאנר או פרטי ההתקשרות והגולש כבר במצב של רכישת המוצר. אין צורך לזכור כתובת או לרשום מספר טלפון. הגולש יכול להגיב בכל עת ובכל שעה ולבצע רכישה או הזמנה גם בלילה או בסופי שבוע.
  • פילוח ממוקד: ניתן לפנות באמצעות פרסום באינטרנט אל קהל יעד ממוקד ובמדויק. באופן זה לא תבזבזו משאבים על גולשים שאינם מתאימים לפרופיל קהל היעד שלכם.
  • חדשנות: פרסום באינטרנט הוא מרענן, חדשני ועושה שימושים בטכנולוגיה מתקדמת. המפרסמים מצטיירים כיצירתיים, נועזים ומתקדמים.
  • עדכניות: פרסום באינטרנט מאפשר שינויים בפרסום, העלאת מבצע ממוקד, תוספות, עדכונים ועוד. זהו פרסום דינמי שניתן לשלוט בו בכל עת, להעלות תכנים חדשים, לחדש מוצרים באתר ולהכריז עם חידושים בו.
  • שליטה ובקרה: ניתן לעקוב אחר פרסום באינטרנט ולנתח את כמות הצפיות בפרסומת, כמות ההקלקות על האתר ואפילו לדעת כמה זמן שהה הגולש באתר שלכם.
  • אינטראקציה: בניגוד לפרסום בטלוויזיה, שם יש את המפרסם שמשדר ואת הצופה שקולט את הפרסומת, באינטרנט יכולה להיות אינטראקציה שלמה עם הגולש- מענה אוליין, מקום לקבלת תשובות, מקום להשארת תגובות וכדומה.
  • אפיקי פרסום מגוונים: פרסום באינטרנט יכול להתבצע במספר אפיקים, ביניהם פרסום ברשתות חברתיות, בבלוגים, באמצעות באנרים באתרי נישה, דפי נחיתה, פרסום ממומן בגוגל ועוד דרכים רבות ויצירתיות שיעלו את הנוכחות והמודעות לעסק שלכם.

אין ספק כי פרסום באינטרנט מציב יתרונות רבים בפני המפרסם. לא רק זאת, פרסום זה זול משמעותית, אפקטיבי מאוד ומאפשר למפרסמים להיות יצירתיים. פרסום נכון באינטרנט מייצר עניין, גירוי, גורם לבאזז וכל אלה גורמים לגדילה משמעותית במכירות.