שיווק ויראלי – זהירות, זה מדבק

 

 

שיווק ויראלי הוא דרך אפקטיבית, יצירתית ובעיקר מקיפה בה ניתן, באמצעות הפצה המונית להגיע למספר עצום של גולשים ע"י שימוש ברישות קיים. האפקטיביות של שיטת שיווק זו היא מוכחת ועוזרת להפיץ את התוכן השיווקי לקהל יעד גדול ובזמן קצר.

מפיצים את הבשורה באמצעות שיווק ויראלי

טכניקת השיווק הויראלי נמצאה כיעליה ביותר במצבים בהם אתם רוצים להגיע לקהל יעד גדול ככל האפשר ובזמן קצר. השיטה מסייעת להגדיל את המודעות למותגים למיניהם בצורה המזכירה התפשטות וירוס ומכאן שמה. הרעיון העומד מאחורי שיווק ויראלי הוא שימוש בסרטון או תמונה מקוריים, פרובוקטיביים, מצחיקים, מלהיבים או מרגשים שיעוררו תגובה ויגרמו לצופים בסרטון להעביר אותו הלאה, כשהמקבלים מעבירים אותו לחבריהם וכדומה – ממש כמו התפשטות וירוס, רק במובן החיובי של המילה. כל התהליך ממומן על ידי מותג מסוים שמחזק את עצמו מבלי שהגולשים יהיו אפילו מודעים לפרסום הסמוי.

שיווק ויראלי יוצר באזז

שיטת השיווק הויראלי היא מוצלחת יותר מאשר שימוש באמצעי תפרום ושיווק אחרים, דוגמת טלוויזיה, רדיו או עיתון. היא מופצת לקהל גדול יותר, מעוררת אימון מאחר והסרטון עובר בין חברים ומכרים, כלומר הממליץ הוא אדם שאנו מכירים וסומכים על שיקול ועל מניעיו. שיטות הפצה של שיווק ויראלי הן רבות, ביניהם מיילים מסוג "העבר אותו הלאה" המעודד את המקבלים אותו להעבירו לעוד חמישה או עשרה חברים בהבטחה שמשהו נפלא או לא כ"כ נפלא יקרה לכם אם תעשו כך. מיותר לציין שמדובר בשיטה שמעצבנת את רוב האנשים. הדרך המתוחכמת יותר היא להבטיח תגמול בתמורה להעברת המסר. ישנן עוד שיטות רבות שבאמצעותן ניתן להפיץ את המסר שלכם.

הסרטונים עצמם יכולים להיות כאלו היוצרים רעש ומהומה, הם גורמים לדיון ומחלוקות, אחרים פשוט משעשעים עד מאד ומקוריים בחשיבה היצירתית ופורצת הדרך שלהם וכדומה. המשותף לכולם הוא היכולת להעביר אותם לכמה שיותר אנשים בכמה שפחות זמן.

היתרון העצום של שיווק ויראלי הוא ביכולת להוציא אל הפועל קמפיין שלם בעלות נמוכה, בפילוח מדויק של קהל היעד וקבלת תגובה אמיתית, מיידית וממשית מאותו קהל. שיטת שיווק זו מתאימה לפרסום מוצר חדש ומיתוגו, במצבים בהם אתם רוצים ליצור תדמית של העסק וגם עובד מצוין ביחסי ציבור. הכוח האמיתי של שיווק ויראלי הוא ללא כל ספק המשוואה הפשוטה של כמות עצומה של צופים בעלות נמוכה, שיטה שאין אף מדיה אחרת שיכולה להציע אותה.

איך עושים את זה? משתמשים בחברת אינטראקטיב שיש לה הניסיון, הידע, הכלים והמיומנויות והם בעלי הבנה ואוריינטציה שיווקית מובהקת. השילוב הזה של החשיבה השיווקית והיכרות עם פתרונות האינטרנט למיניהם מביאים למיקסום האפקטיביות במינימום זמן ועם סרטונים הכוללים כתיבה, בימוי, צילום ועריכה שלהן.